google trasslar in sig i translationen

Kände nyss att just nu vill jag använda Googles (Googels?) översättningsprogram för att se hur tokigt det blev. Jag började översätta de senaste Sprängd Anka!-inläggen. Det blev faktiskt inte så tokigt förrän jag kom till detta inlägg. Hahahaha. Här är valda delar av hur Google vill översätta min text:

Lördagen bjöd på centrumstrosande, jag köpte en tröja och vi (alltså Pierre och jag) tog en kaffe och pratade jobbannonser och efterfrågad kompetens.
On Saturday night of heart is thought of, I bought a sweater and we (that Pierre and I) got a coffee and chatted job ads and demand excellence.
De första orden fattar jag abslout ingenting av. Sen, om jag skulle översätta den engelska texten till svenska skulle jag läsa "den där Pierre och jag". Typ "den där jobbiga killen som tror att han är min sambo bara för att vi sover i samma säng". Hihihi.

Efter de röd-vitas mål fäller Dans tjej kommentaren "oj vad alla börjar tvångsäta chips".
After the red-whites objectives fall dance girl comment "oh what all starts tvångsäta chips.
Här har Dans flickvän blivit någon sorts dansare för en objektiv höst. Om man så vill. Gillar även att tvångsäta inte blivit översatt. Låter som den där(that) inredaren Simon (eller är det Thomas?) på det där(that) inredningsprogrammet som gick på TV3 när jag hade kanalen.

Synd bara att jag avrundade med att kolla på Plaza del Sol - jag ogillar dockor starkt - och Fallet, som var ett drama om Hagamannen.
Too bad I rounded off to check out the Plaza del Sol - I disagree strongly - and the case, which was a play on Lindgren.
Först: vad är det jag inte håller med om? Att det är en solig strand? Sen: någon som vet vad Hagamannen heter i efternamn? Kanske därifrån det kommer. Annars,  huuuur kan Hagamannen översättas till Lindgren? Huuur?


Kommentarer
Postat av: Markus

Det var riktigt roligt, jag provade också med en översättning av mitt senaste inlägg och bland annat översatte de Markus Rosenberg rakt av till Theo Walcott ?!? Lite intressant :)

2009-11-10 @ 12:36:41
URL: http://unglamorized.wordpress.com
Postat av: Maria

Hahaha ja de kanske är lite lika :) Hmm undrar hur Google tänkte där... allt som är "förnamn+efternamn+fotboll" kanske får hans namn, som Melitta eller Jeep :D

2009-11-10 @ 14:28:04
URL: http://sprangdanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0