helgens aktiviteter, den ljusa tiden

Måndag igen, ny vecka. Nya friska tag. Aah. Skönt då att jag haft en helg där jag laddat de välkända batterierna. Fredagskvällen bestod av det förbjudna ordet f_eda_s_ys i form av middag till Idol. Förrätt musslor, huvudrätt färskpasta med kantarellsås och paremsan en masse. Gött gött gött.

Lördagen bjöd på centrumstrosande, jag köpte en tröja och vi (alltså Pierre och jag) tog en kaffe och pratade jobbannonser och efterfrågad kompetens. T ex läste jag nyligen i en jobbannons från ABF att man skulle ha "kunskap om hemsida". Huh? Kvällen spenderades såklart framför en tv. Men vi pratar inte mer om det tycker jag. Lite roliga anekdoter dock: 1) vid ett tillfälle utstötte jag ett skrik som inte är av denna världen. Gäll röst som spricker och som har en ton av "äldre dam" kanske kan beskriva lätet. 2) efter de röd-vitas mål fäller Dans tjej kommentaren "oj vad alla börjar tvångsäta chips". Vi andra stannar upp och inser att vi bara vräker i oss från chipsskålarna, som i nån sorts protest. Det är en sån kommentar som jag kommer skratta åt i flera år och på helt fel ställen, t ex när jag sitter själv på bussen eller nåt.

Söndagen började med brunch på Systrar&Bröder och en tur till Clas Ohlson. Löste äntligen problemet hur vi ska fästa tyget som ska bli till tavla. Kom hem och funderade på hur och var tyget skulle hängas. Blev att vi möblerade om hela vardagsrummet, med ett väldigt lyckat resultat.

Så, helgen var (minus orsaken till chipstvångsätandet) näst intill perfekt. Synd bara att jag avrundade med att kolla på Plaza del Sol - jag ogillar dockor starkt - och Fallet, som var ett drama om Hagamannen.


Kommentarer
Postat av: Shanis

Låter som en underbar helg.

2009-10-13 @ 09:03:08
Postat av: Maria

Det var det verkligen. Lät som att du också hade en härlig helg. Hoppas gårdagen också var det :)

2009-10-13 @ 12:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0