så här gör du för att undvika att ditt barn blir en såndärn homofil

För föräldrar-to-be verkar inredning av det kommande barnets rum vara kanske världens mest ångestframkallande grej. Om man inte vet könet på barnet vill säga. Läste precis på inredningsbloggen Dreamhouse (hamnade bara där, inget jag brukar återkomma till måste förtydligas) att hon (som skriver bloggen och är gravid) haft lust att tapetsera om barnets rum men att mannen satte stopp för hennes tokiga påhitt. De hade ju nyligen satt upp de neutrala tapeterna från Ralph Lauren, så att de skulle kunna matcha för både tjej och kille.

Okej. Det finns en anledning till att jag inte skulle göra väggarna i ett rum ljusblå eller ljusrosa, för jag antar att de är färgerna som är på tapeten här (hoho), och den anledningen är att det skulle vara skitfult. Men om man nu har målat väggarna i barnets rum blå och så får man en liten dotter, då kan jag inte förstå vad problemet skulle kunna vara. Exakt vaaaad skulle kunna hända om en dotter fick ett rum med "killfärger" och en son ett rum med "tjejfärger"?? Jag drar kopplingar till min skärpning som jag skickade till Emmas Skärpdig.nu där en pojke var väldigt nära att få en rosa påse av kassörskan på Apoteket.
Som tur var hann hon på Apoteket att undvika En Katastrof. 

Läste någonstans om en tjej som var och handlade med sin bebis, som hade en rosa mössa på sitt lilla huvud. En tant kom fram och hujedade sig över den söta flickan. "Det är en pojke", sa mamman och fick då frågan varför barnet hade en rosa mössa på sig. Mamman svarade: "För att han är bög." Hahaha!


Kommentarer
Postat av: Shanis

hahaha åh så ska jag också svara. Som jag skrev någon gång tidigare i ett mail till dig skulle jag vilja klä min flicka i en söt prickig klänning, ett nithalsband och fotbollskor till. Vore det inte underbart sött. Om jag får barn kommer jag antagligen vilja klä flickan i söta klänningar men lika självklart i "tuffa jeans" som är ämnade för pojkar. Äh tyckert det är lite löjligt att folk vill veta könet på det kommande barnet för att veta hur de ska inreda barnrummet, snacka om att stämpla från början.

2009-09-08 @ 08:30:25
Postat av: Maria

Eftersom klänning är kanske det finaste och skönaste plagget jag vet så skulle jag också klä mitt/mina barn i det. Men Shanis, om du hade en son, skulle du klä honom i klänning också? Eller "sött" för den delen. Jag hoppas jag skulle kunna göra det. Men känns inte lika självklart. Hm.

Prickigt är hur som helst en given favorit såklart!

2009-09-08 @ 08:49:53
URL: http://sprangdanka.blogg.se/
Postat av: Shanis

Hmm ja det blir ju svårt. Men om det är det min son trivs i så varför inte. Jag kommer nog inte automatiskt klä honom i klänning men rosa kläder kommer han nog få. Killar kan också vara söta, min son kommer kanske stå ut med att gå i nallekläder hela tiden hahaa,

2009-09-08 @ 10:26:54
Postat av: Maria

Jag ska hjärntvätta min son att tycka om det...och så skulle jag klä barnen i en sån där söt nalleoverall med såna där gulliga öron på. Det är så töntigt att det är det gulligaste jag vet.

är det en björn, är det en bebis?

2009-09-09 @ 07:46:08
URL: http://sprangdanka.blogg.se/
Postat av: Shanis

Precis det var en nalleoverall jag syftade på hahaha. En kompis som heter Björn hade en sån nalleoverall på sig när han var liten. Han hade bilden som studentfoto, jättesött.

2009-09-09 @ 09:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0