tjejer kan aldrig leka tre, eller hur var det nu?

Här följer en analys av Fotbollskväll som verkligen går ner på djupet!

I studion sitter utmärkta Mats Nyström och gamla spelare och numera expert Pär Zetterberg samt färgstarka Rit-Ola (Wenström? Andersson? Det är i alla fall Rit-Ola för mig men jag kan ha fel. I alla fall, i somras hade Ola fina skjortor och kavajer tycker jag). Här observerade jag en spännande gruppdynamik. Mats och Rit-Ola har en väldigt bra connection tycker jag, de skrattar och skämtar med varandra, och vet innan den andre börjar prata vad han ska svara. Det blir bra fotbollssnack, humor blandat med analyser. Så vänder sig Mats till Zetterberg och det blir liksom lite tystare. Frågorna är mycket artigare och även om Mats och Zetterberg skrattar och skämtar lite så blir det mycket stelare. Typ så här:

Mats: - Ola, rita lite skojigt om det här inlägget!
Rit-Ola: (Ritar) - ...och så blir det en lucka här bla bla.. och sen är det ju en himla tur att bla bla skämta skämta!
Mats: - HAHAHA
Rit-Ola: HAHAHA
Zetterberg: - hihi

Mats: - Men vad säger du Zetterberg, kan du analysera det här?
Zetterberg: - Jo med sju poäng efter bla bla...
Rit-Ola: - Skämta skämta hahahaha
Mats: - Hahahaha
Zetterberg: hihi

Om det här är bra eller dåligt vet jag egentligen inte men jag tycker nog lite synd om Zetterberg. Det känns som att Mats och Rit-Ola alltid käkar lunch på nån trevlig restaurang medan Zetterberg värmer sin matlåda i micron. Rit-Ola berömmer Mats för att hans nya blondering döljer de gråa stråna men märker inte att Zetterberg bytt hårvax till ett mindre glansigt.


Kommentarer
Postat av: Markus

hihi :)

2009-09-22 @ 10:45:33
URL: http://unglamorized.wordpress.com
Postat av: Zetterberg

Bra analys! Känns inte som det är rätt forum för mig det där.. )=

2009-09-22 @ 10:48:43
Postat av: Maria

Ja du herr Pär, om du fick in lite styrka i din röst och inte viskar så kanske du kan klara en säsong till.

2009-09-22 @ 15:15:12
URL: http://sprangdanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0