sprängd ankas första barnsjukdom...

...stackars lille vän. Har försökt mata den med avslagen sockerdricka och rivet äpple men den vägrar ta emot. Sprängd Anka! bara drar täcket över huvudet och sover vidare. Kanske att hon börjar piggna till lite nu?

Det kan väl tänkas att det brukar gå till så. Entusiasm och engagemang och en tanke om att man bara har en massa tankar som måste ut ut ut. Men så tryter inspirationen för att tycka och tänka och det rosslar i bröstet på Sprängd Anka! Det går några dagar till och barnsjukdomen är ett faktum. Och faktum är att Sprängd Anka! gick ner i dvala delvis pga denna blogg: http://www.folkbladet.nu/?cat=89
Den bara slog till med sina fina bilder, sin ursöta ägare med sin värme och engagemang, och en livssyn som gjorde att jag bara smalt (fast kanske inte kristetgrejen). Inte för att min mening med denna blogg är att skaffa massa läsare och kunna jobba med min blogg, jag vill ju bara skriva lite då och då, mest för mig själv kanske. Men den gav liksom perspektiv på sitt eget. Så när jag läste den här bloggen kände jag att den bara är bäst och jag behöver ingen annan (blogg). Och nej jag är inte ironisk - jag är bara glad. Underbaraclara hittade Jesus och jag hittade Underbaraclara. Same same liksom. He.

Känner mig smått psyko nu. Fast med tanke på vilka kommentarer som flödar runt på bloggar, artiklar - ja i hela cyyyberryyymden* - så känner jag mig rätt lugn. Hur som helst. Underbaraclaras blogg har fått mig att börja baka bröd igen, får mig att vilja göra om ett gammalt hörnskåp samt nästan fått ut mig på rönnbärsjakt för att kunna göra rönnbärsgirlanger att lägga i våra nya ljusstakar från IKEA, designade av Jon Eliasson (name dropping är viktigt för att öka trafiken till sin blogg har jag läst).

Med detta sagt reser Sprängd Anka! sig halvt ur sjukbädden, hostar lite och hälsar välkommen till en eventuell nystart. Extra!!!! Nu (kanske) även med bilder!!! Extra!!!!! Extra!!!!!


*Dagens fakta: cyborg, som är en blandning av människa och maskin, är en förkortning av cybernetisk organism. Kanske det viktigaste jag lärde mig under min fyraåriga utbildning. Obs! Ej ironi. Jag fick en plutt i TP en gång för att jag kunde det rätta svaret.


Kommentarer
Postat av: Shanis

Var det en brun fråga eller en gul?

Gumman va duktig du är som har börjat skriva igen. Hoppas att jag inte satte press på dig. Jag tycker det är väldigt kul att läsa dina tankar även om de är hur skruvade som helst ibland.



Alla på jobbet undrar om det har hänt mig nåt eftersom jag går runt och är trött samt extremt uttråkad. Tur att jag ska på Core Bosu ikväll, det kommer få mig att känna mig levande igen.

2009-11-10 @ 15:11:55
Postat av: Maria

Tror inte att det var en gul plutt eftersom det är historia. Däremot kan det mycket väl varit en brun plutt eller en rosa. Borde jag ju kommit ihåg :) Börjat och börjat, vi får väl se hur det blir med det..har ju precis som du känt mig trött och uttråkad rätt lång tid nu. Blir kanske ett inlägg om vad hösten gör dem en...:)

Härligt med lite träning, låter kul! Spelade lite innebandy igår och fick världens skrattanfall på plan så det släppte lös en massa energi. Tack för din fina kommentar!

2009-11-11 @ 12:54:23
Postat av: Evelina

Underbaraclara är fantastisk, hittade henne för ett år sen och är sedan dess frälst!

2009-11-24 @ 12:06:14
Postat av: Maria

Ja hon är rätt fantastisk faktiskt!

2009-11-25 @ 09:40:01
URL: http://sprangdanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0