varning: bitterheten flödar!

Enligt min kära vän Shanis infaller Marias internationella tycka-synd-om-mig-dag den 2:a december (eller är det november?). Detta datum fastställdes efter att jag klagat lite väl mycket över allt och ingenting. Men idag är det den 18:e augusti (för övrigt en ganska röd dag: 18 lila-blå, tisdag röd, augusti röd) och jag måste få klaga lite.

Jag har ofta ont  huvudet. Det har jag haft sen början av tonåren kanske. Migrän utvecklades typ i gymnasiet. Förr kunde jag inte göra något när jag fick ont, nu har jag medicin som hjälper ganska bra. Är också inne på min andra kur av akupunktur, som jag tror hjälper fint. Om inte annat så hjälper den mig att slappna av. Så migränen känns som att den är under kontroll. Hurra. 

Under de två senaste åren har dock en märklig spänningshuvudvärk intagit en plats i min huvudknopp. Som gör mig väldigt illamående och som jag inte vet hur jag ska bemästra. Har svårt att hitta värktabletter som hjälper och får bara ta paracetamol pga mina kassa njurar som blir ännu kassare av medicin som inte hjälper mer än placebo någon timme... 
Bitter är bara mitt förnamn idag!

- Hej, Klago Mur det är jag det!

Å huvudvärk om du visste hur mycket tid och energi jag lagt på dig, hur många aktiviteter som uteblivit pga på dig. Skulle du då inte skämmas? Leta dig tillbaka till den sten du kommer ifrån? För jag orkar fan inte med dig.

Kommentarer
Postat av: Shanis

2 december då är det din klagodag =)

Men gumman då, det finns tydligen en bra nässpray mot migrän vetja men den kanske också funkar mot spänningshuvudvärk. Alternativt har du blivit en gammal tant och behöver terminalglasögon då dina X antal timmar framför datorn inte gör saken bättre. Alternativt tre äter du något med mycket Tyramin i som ger dig huvudvärk. Med tanke på efterrättsdiskursen om ostar börjar jag tro att lilla husmusen har fått i sig lite för mycket?

Eller ja så jävlas världen med dig...

2009-08-18 @ 16:01:56
Postat av: Maria

Blev lite osäker om det var november eller december, jag lägger ju inte så stor vikt vid den dagen som vissa andra hrm... jag tror att det är en blandning av världens jävlighet och annat, kanske har du rätt om osten? Ska prata med min sjukgymnast samt gå till en tandläkare som hon rekommenderat så får vi se om det finns några lösningar mot det bättre!

Kram

2009-08-18 @ 17:44:52
URL: http://sprangdanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0