dagens rätt är inte sprängd anka

Dagens fel:
Magnus Uggla är ju En Man av Åsikter, det har man ju fattat efter att ha mimat till Jag mår illa i tio-årsåldern (tillsammans med Lina H aka Limpan). Nu är han tydligen förbannad på Spotify. Huruvida han har rätt eller inte gällande betalning för lyssning av hans musik på Spotify orkar jag inte tänka på eller bry mig om. Men snälla Magnus, att säga att "Jag blir hellre våldtagen av Pirate Bay än rövknullad av Hasse Breitholtz och Sony Music", tycker du verkligen att det känns ok? Så skönt det måste vara att leva i en värld där man liksom kan skämta om att bli våldtagen, och kunna placera sig i ett scenario som man vet aldrig kommer att hända. Ungefär som att jag skulle säga "Jag blir hellre såld som barnslav av [konkurrerande arbetsgivare] än jobbar en enda timmes övertid till". Lite konstig syn på det som är verklighet för många människor.

Det märks att Magnus inte har några strategier för att ta sig hem från krogen själv, eller Ica klockan 20 en decemberkväll.

Update:
Lite konstruktiv kritik till Magnus. Kan du inte använda din kollega Orups gamla dänga "Jag blir hellre jagad av vargar? Det hade varit lite ärtigt och fint och om du inte kommer ihåg hur den går så kan jag sjunga den för dig nu för jag har haft den i huvudet hela dagen.

Dagens rätt: sushi
Etikettsplaten i DN är äntligen tillbaka efter ett lååångt sommaruppehåll! Återigen kan vi läsa Magdalena Ribbings svar till frågor gällande rätt näsduksbruk, chefer som härmas, balkongrökning och mycket mer som du inte trodde att du störde dig på hos dina medmänniskor! Eller ok, balkongrökning stör jag mig på men det är intressant med alla kommentarer kring huruvida det är okej att en kvinna behåller sin ex-makes efternamn efter skilsmässa eller om hon är en bitter, hämndfylld häxa.

Å nej, nu låter Dagens rätt helt ironiskt och cyniskt vilket inte alls var tanken! Dagens rätt ska vara en motvikt till Dagens fel, enligt teorin "efter regn kommer solsken". Nu till sist vill jag bara outa att jag faktiskt älskar etikettspalten hos DN.

Kommentarer
Postat av: Markus

Hej Maria.

Kul att läsa om vad du har för dig. Bra skrivet än så länge, hoppas du håller i.

Mvh

2009-08-13 @ 11:34:03
URL: http://unglamorized.wordpress.com
Postat av: Maria

Hej Markus! Tack tack för dina fina kritik. Har kollat in din blogg då och då, men är en sån där dålig som aldrig kommenterar. Ska försöka ändra mig!

2009-08-13 @ 12:31:19
URL: http://sprangdanka.blogg.se/
Postat av: Shanis

Bra skrivet. Är så glad att du har börjat skriva mer. Tror inte att du inser vad du har för potential.

Fortsätt skriv dina samhällskritiska bloggar så lovar jag att försöka hänga med i svängarna.

Puss

2009-08-13 @ 15:29:41
Postat av: Maria

Hehe men Shanis nu gör du mig generad med dina fina ord :) Då måste du fortsätta kommentera med dina kloka!

puss

2009-08-13 @ 18:57:35
URL: http://sprangdanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0