Sprängd Anka!

"Sprängd anka" är två ord jag får i huvudet lite då och då. Ibland när är jag väldigt glad över något, ibland stressad, ibland arg. Jag får ofta förhindra att jag säger "Sprängd anka" högt, för hur dumt hade inte det låtit? Än så länge har jag kunnat hålla mig från att utropa "Sprängd anka!" på t ex jobbet, vilket ju är tur.

En blogg är väl lite som att ropa "Sprängd anka!" då och då. Kanske skriva något som ofta inte är så där jätteintressant men som man vill få ur sig. Men för att inte bara skriva "Sprängd anka! Sprängd anka!" i varje inlägg ska jag nog försöka skriva lite mer utförligt vad jag för stunden är glad/ledsen/stressad/arg över.
Oj tre av fyra adjektiv var negativa, jag ändrar mig: vad jag för stunden är glad/...fan jag kommer inte på något mer positivt! Förbannad ploppade upp i huvudet.
Jag provar än en gång: vad jag är irriterande glad/positivt stressad/förbannat engagerad över. Jag ska försöka bli mer specifik, just nu är det en-blogg-om-mitt-liv-och-vad-som-händer-lite-vardag-så-där som alla andra miljoooner bloggar i hela världen handlar om.

Förresten är jag glad att min hjärna kommit över "Penisattrapp!" som den ville få munnen att säga för några år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0