rapedidaj

I badrummet i morse hade jag en låtsasdiskussion med ett par av mina kollegor där jag argumenterade mot deras "skämt" som t ex "Kvinnor kan inte köra bil!", och jag kom på ett par bra grejer tyckte jag. Redan under lunchen fick jag användning av mina nya argument. Se där!

Igår var jag och Tove på Myrorna och kikade runt. Hörde plötsligt en röst som ropade högt MADRE. En tjej med blått hår och knasiga kläder var glad för att hennes mamma hittat typ dr martens som matchade håret och byxorna. Mamman bar på ett litet barn som jag tyckte hon höll lite ovanligt. Kunde det vara så att...jo hon gick och ammade barnet inne på Myrorna. Var tvungen att kolla lite extra. Visste inte vad jag skulle tycka. Är det ok eller inte att amma så där väldigt offentligt? Sa inget till Tove för jag visste inte hur jag skulle förhålla mig till det. Jag vill tycka att det är helt ok samtidigt som min första reaktion var att "nämen...man ser ju hennes bröst".

.....Nu har jag bestämt mig för att det var helt ok, nä väldigt bra! Bröst ska inte alltid sexualiseras. Bra gjort mamman!

Ikväll ska jag plåga mina stackars benhinnor med ett litet löppass. Sen plåga hjärnan med att skriva jobbannons. Fast hjärnan tycker det kul att springa i Pildammsparken och benhinnorna tycker om att sitta stilla vid datorn, så då får de ju bytas av lite med varandra, känna på bådas sidor så att säga.

Kommentarer
Postat av: Shanis

Egentligen bryr jag mig inte heller om någon visar brösten medan hon ammar. Däremot kan jag känna personligen att jag nog skulle täcka brösten lite diskret men en sjal eller nåt. All rätt åt kvinnorna som är avslappnande. Däremot anser jag att vissa människor kan se det som förargelseväckande beteende och därför bör man respektera detta också, även om det finns många gnäll och skäll människor. Jag citerar min mor när jag hade en för urringad topp på mig hemma: " Men man ser ju hela mejjeriet"

2009-08-28 @ 09:31:40
Postat av: Maria

Haha det var en rolig kommentar hon fick till, mor Akrylamid. Personligen skulle jag nog också täcka över men det kan man ju aldrig veta. Fast om någon skulle se det som förargelseväckande beteende så skulle jag spruta dom i ögat med mitt juver. Alltså om jag ammade öppet.

2009-08-28 @ 10:43:42
URL: http://sprangdanka.blogg.se/
Postat av: Guldmedaljören =)

Du är alldeles för god Organn.

2009-08-28 @ 15:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0