kristallinlägg

Kristallbröllop heter det visst när ett par varit gifta i femton år. Sprängd Anka! och jag kommer förmodligen inte att fira 15 år ihop så därför firar vi nu då detta inlägg är bloggens femtonde. Detta ska göras genom ännu en kristallklar redogörelse av min omvärld (hoho).

Tyvärr är jag så trött att jag faktiskt tyckt att mitt jobb varit helt okej idag. Vilket kanske kommer att ha inflytande över den jobbansökan jag ska skriva idag, som jag inte orkade skriva förra veckan. Man kan ju tycka att helgen som varit skulle ha gett mig energi för en hel månad framöver men nej.

Det var nämligen en jättehärlig helg uppe i Stockholm hos min farbrors fina familj. En tur till Norrtälje, vilket innebar strosande och inhandlande av två gröna Höganäs-koppar (gammal produktion), en skogspromenad för att leta svamp (inte för mig, jag hade fullt upp med att försöka att inte halka på vitmossan - vilket jag gjorde ändå), och ett massivt chips-och-dipp-ätande från min sida. Chips och dipp är bland det godaste jag vet. Det känns så lyxigt att äta både chips och dipp. Tror att det är någon gammal kvarleva från barndomen. Var typ 24 när jag insåg att det inte behöver vara världens festligaste fest för att man ska få äta chips. Tack Matilda för den insikten.

Hur som helst, när det började stekas svamp i köket var jag tvungen att slita mig från skålarna på verandan. Jag kände mig som han från Solens mat när jag hade huvudet ovanför stekpannan och bara andades in aromerna.

Recept för en fantastisk lukt- och smakupplevelse:
Stek kantareller i vitlök och smör.
Andas in.
Blanda i grädde och rör ned allt i pasta tillsammans med parmesan och ruccola.
Ät!

Å, bara att tänka på det här ger mig energi! Ska tänka på det hela eftermiddagen.

Åt även gott kött och äppelkaka. Och drack mycket gott vin. Farbror tror att vinet var anledningen till att han var trött under söndagen men vi andra vet ju att det var de ändrade reglerna i Plump (kortspel som jag var skeptisk till men som var kul) som blev för mycket för honom.



Längtar till nästa gång vi ses! <3


Kommentarer
Postat av: Shanis

Trevlig helg du har haft. Vill bara poängtera att jag har varit väldigt duktig på att kommentera äldre inlägg. Så ta en titt på vad Tant Shanis har skrivit.

2009-08-31 @ 16:18:30
Postat av: Maria

Har kollat vad du skrivit och även svarat :) Du är väldigt duktig, både på att kommentera inlägg och på det du gör i livet!



Och ja, helgen var jättehärlig, hoppas du också haft det bra.

2009-09-01 @ 14:06:21
URL: http://sprangdanka.blogg.se/
Postat av: sara

Jag älskar när man bestämmer sig för vad man ska tänka på resten av dagen! Det brukar jag också göra och det är sjukt effektivt. Det är svårare att bestämma vad man inte ska tänka på har jag märkt. Det är lite synd.

2009-09-06 @ 10:03:11
Postat av: Maria

Ja det man inte ska tänka på är ju tyvärr det man oftast tänker på. I alla fall om man är lite halvnegativ som jag.

Pastan tänkte jag på hela veckan, kan verkligen rekommendera! Både att tänka på den och att äta den :)

2009-09-07 @ 09:22:49
URL: http://sprangdanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0