hyllning till läkemedel

Känner nu att förra inlägget var kanske lite för bittert, jag har faktiskt kommit på att min medicin mot migrän även funkar till viss del mot den här odefinierbara huvudvärken. Så därför har jag kommit på en sång som hyllar denna medicin!

(Melodi: Imse vimse spindel)

Imse Vimse Maria
tar en Panocod*
Ner faller pillret
spolar gråten bort
Upp stiger solen
torkar bort all värk
Imse Vimse Maria
klättrar upp igen


* Panocod heter medicinen som innehåller bl a paracetamol och kodein. Kodein är tydligen populärt bland vissa kretsar i södra USA där det tas som nedåttjack. Jag blir också ganska lugn och medgörlig efter Panocod. Om jag skulle bli rånad med Panocod i kroppen skulle jag väl ba jaja what evvvver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0